Projket FIBONACCI je namenjen raziskovalnemu pouku naravoslovja in je nadaljevanje, že zaključenega, projekta POLLEN.
V okviru projekta je v sopredju podpora učiteljem v razredu. Za učitelje organizirajo delavnice, katerih vsebina, je povezana z učnim načrtom in je namenjena spoznavanju in preizkušanju sodobnih pristopov k poučevanju raziskovalnega pouka naravoslovja. Na delavnicah se preizkusijo vse eksperimentalne dejavnosti, ki jih nato učitelj lahko izvede pri pouku v razredu. Eksperimentalno opremo, si učitelji lahko izposodijo. Učitelji lahko sodelujejo tudi z drugimi šolami v drugih sodelujočih državah.
Fibonacci bo s svojimi delavnicami zopet pričel jeseni 2010. Vabljeni k sodelovanju! Pouk naravoslovja bo gotovo bolj zanimiv, učitelji pa se boste naučili novih veščin, pridobili znanje. Tako boste pripomogli k boljšemu razumevanju naravoslovnih pojmov in konec koncev tudi k večji priljubljenosti naravoslovja, kar je vsekakor zelo pomembno za prihodnost naših otrok.
Spletna stran: http://www.fibonacci-project.si
|
Ekologija je trden temelj za VARSTVO OKOLJA, ki preučuje varovanje raznolikosti živih bitij in njihovih življenjskih okolij. Pomembno, je da tudi otroci spoznajo ekologijo in gojijo prijazen odnos do narave.
Učiteljica Nina Rijavec Ternovec iz OŠ Solkan (POŠ Trnovo) je opisala zanimiv in uporaben primer dobre prakse z naslovom Prvi koraki v ekologijo. Projekt je izvedla z učenci 1., 3. in 4. razreda. Projekt je opisan v reviji NARAVOSLOVNA SOLNICA, letnik 14, jesen 2009. Učitelje vabimo, da revijo prelistajo in morda uporabijo kakšno idejo iz omenjenega projekta.
Priporočamo kot dogodek v šoli ob dnevu Zemlje, ki je 22. aprila.
- UČITELJ. Avtor je Frank McCourt, založba Modrijan. Za učitelje in vse tiste, ki smo kdaj sedeli pred njimi.
- OPISMENJEVANJE IN RAZVOJ VSEH ČUTIL, ZRSŠ, avtorice: Štupnikar, Pintar, Murovec, Veselič. Priročnik za učitelje prve triade v OŠ, ponuja drugačne poti opismenjevanja in učenja branja, podkrepljeno z elementi pedagogike Marie Montessori.
- KAKO MULARIJO PRIPRAVITI DO RAZMIŠLJANJA? Avtorica je Sue Cowley, založba Modrijan. Knjiga ponuja opise metod, zamisli za dejavnosti, pristopov in vaj, ki se jih lahko uporabi pri pouku in ki otroke pripeljejo do učinkovitega razmišljanja. Kako spodbujati ustvarjalnost? Kako zmogljivi so v resnici možgani?
- V ZOO S KNJIGO V ROKI. Založba Modrijan. Zanimiv vodnik po ljubljanskem živalskem vrtu!
- DA SIJE SONCE. Avtorica Marijana Kašnik -Janet idr. Zavod republike Slovenije za šolstvo in šport. Didaktične igre za razvoj otrokovih kompetenc na področju preprečevanja zasvojenosti.
Zadnjič posodobljeno (Sreda, 17 Avgust 2011 22:51)
Tukaj bomo zbirali literaturo, ki bo v pomoč učiteljem (predvsem za predmet NZO), vzgojiteljicam pri delu v vrtcu in staršem. Če Vaše knjižnice nimajo katere od želenih knjig, predvsem revij, prosite, knjižničarja, da se bo na policah znašla še kakšna naravoslovna knjiga več. V kolikor bi tudi Vi radi dodali kakšno gradivo na naš seznam, vabljeni, da nam pošljete podatke na naš
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript.
.
REVIJE
- Naravoslovna solnica. Ljubljana: Modrijan.
- Petka. Ljubljana: Koskos d.o.o. (izdaja Hiša eksperimentov)
PRIROČNIKI, ZBIRKE, PUBLIKACIJE
- 101 poskus z vodo. Ljubljana: TZS
- Moja prva odkritja (1995). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Pamet je boljša kot žamet (2007). Ljubljana: Mladinska knjiga. (Priporočamo! Avtorica dr.A.F. Kornhauser)
- Smešna znanost in osupljivi eksperimenti. Ljubljana: TZS
- Spoznavajmo znanost (1997). Ljubljana: Slovenska knjiga
- Svet okoli nas (1990). Murska Sobota: Pomurska založba.
- Štirje letni časi (1993). Ljubljana: DZS
- Ta čudovita: Svetloba. Zrak. Voda. Zvok (1996). Ljubljana: Založništvo Jutro.
- Veselje z znanostjo (1989). Murska Sobota: Pomurska založba.
- Velika izobraževalna slikanica (1991). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Voda na mlin. Hiša eksperimentov. Dostopno na spletu, brezplačno.
- Zima. Pomlad. Poletje. Jesen. Poskusi iz naravoslovja (1996). Radovljica: Didakta.
- Znanost za mularijo (1997). Grosuplje: Mondena.
KNJIGE
- Chinery, M. (1989). 1000 idej ta naravoslovce. Ljubljana: DZS.
- De Boo, M. (1993). Začetno naravoslovje. Seminarsko gradivo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta
- Elstegeest, J. in Harlen, W. (1990). Environmental Science in the Primary Curriculum. London: Paul Chapman Pub.
- Ferbar, J. in drugi (1992). Mezinčkova pratika. Ljubljana: DZS.
- Ferbar, J. (1993). Tempusovo snopje. Ljubljana: DZS.
- Harlen, W. (1985). Primary science ... taking the plunge. London:Heineman Educational Books.
- Krnel, D. (1993). Zgodnje učenje naravoslovja. Ljubljana: DZS.
- Krnel, D. in drugi (1997). Voda bo gnala moj mlinček. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Pregl, T. (1980). Letni časi. Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Seidel, D. in Eisenreich, W. (1992). Slikovni rastlinski ključ. Ljubljana: DZS.
- Watts, C. (1996). Raziskujemo naravo. Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Zorec, M. (2007). Naravoslovna delavnica. Ljubljana: TZS.
Zanimiv članek oz. intervju slovenske ambasadorke znanosti, znanstvenice, predavateljice na Oxfordu in nagrajenke najvišje japonske nagrade Honda, dr. Aleksandre Frazer Kornhasuer, je bil objavljen septembra 2007 v reviji MQ 4 (Združenje managerjev Slovenije).
Za članek kliknite tukaj.
|
|